Född till en funderare

Jag har alltid varit en person som har tänkt mycket, jag överanalyserar allt.

Jag önskar ofta att jag kunde stänga av det, släppa saker och ting och bara låta det bli vad det blir. Men nejdå jag tänker och tänker och tänker tills jag nästan går mig själv på nerverna!

Men det finns en sak som får mig att slappna av - VATTEN, ja i alla dess former. Jag har alltid älskat båtlivet och de är min avkoppling. Såhär vintertid går jag gärna en sväng på isen, eller som ikväll sitter i duschen.

Ikväll när jag kom hem, lederna värkte, huvudet ömmade och mitt humör var i botten. Jag kastade av mig kläderna, ställde mig i duschen och hamnade slutligen där det är som skönast.
Nerkrupen på golvet, längst in i hörnet med fötterna vilandes mot duschväggen. Ikväll satt jag där i över en timme, de var så underbart skönt.

Jag skrev lite fint på glasväggen, jag lät vattnet forsa ovanför mitt huvud precis som om de vore spöregn en supervarm sommardag.

Magen skrek till - jag påmindes om att jag fortfarande inte hade ätit. Jaja nu var tankarna rensade för en stund.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är som jag. Jag älskar att bara sitta ner i duschen och låta allt rinna av mig. Så jäkla skönt. Och att bara sitta och tänka och slappna av.



sv: haha, ja men bara vi blir friska här och det blir varmare och bättre väder så kommer jag hälsar på :)

2010-03-03 @ 08:42:15
URL: http://livetienruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0