Att inse sina begränsningar

Som ni vet lever jag inte ett lika aktivt liv längre på grund av min kropp som inte fungerar som den ska.

Idag efter jobbet höll jag mig till vad jag lovat och gick ut på en underbar powerwalk med min arbetskompis M, riktigt härlig sväng var det och vilket tempo vi höll! Rundan som vanligtvis brukar ta dryga timmen avverkade vi på 30minuter.

Så fort jag landade hemma fick jag ett telefonsamtal och skulle få besök. Så bara att kasta sig i duschen (för till och med jag var svettig). Så då har jag umgåtts lite och sen stekte jag mig palt till middag!

Att jag unnade mig (ja i min värld är det att UNNA sig motion) får jag dock sota för nu, min höft värker värre än den värsta tandvärken trots alvedon och min kropp känns allmännt ur fas.

Detta ska dock inte få stoppa mig, imorgon tänkte jag promenera till jobbet och sen ta rundan runt sjön påvägen hem också!! Eller om jag är riktigt hurtig och pigg tar jag den långa rundan på morgonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0